Niezalogowany
zmień rozmiar:

Pytania i odpowiedzi

Pytanie 1.
Na czym będzie polegało udostępnienie „on – line” wyników rekrutacji?

Odpowiedź:

Jednym z etapów wprowadzania danych do systemu jest założenie przez rodzica hasła dostępowego. Hasło to w powiązaniu z numerem PESEL dziecka umożliwi w dniu ogłoszenia wyników zalogowanie się do systemu na stronie i sprawdzenie, czy i gdzie dziecko zostało przyjęte. Logowanie umożliwi sprawdzenie wyników WYŁĄCZNIE dla własnego dziecka.

Oprócz sprawdzania wyników „on – line” rodzic będzie mógł udać się osobiście do placówki i tam uzyskać informację o wyniku naboru (dotyczy szczególnie osób, które nie będą mieć możliwości złożenia wniosku za pośrednictwem Internetu).


                        ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pytanie 2.

Wprowadziłem dane dziecka, ale popełniłem błąd, którego obecnie (po zatwierdzeniu wniosku) nie mogę już poprawić. W jaki sposób możliwe jest zmodyfikowanie podanych przeze mnie danych w systemie?

Odpowiedź:

Należy udać się do placówki pierwszego wyboru i poprosić osobę wyznaczoną do obsługi systemu NABO o skorygowanie niepoprawnych informacji. Po dokonaniu korekty wniosek powinien być ponownie wydrukowany, podpisany i złożony w placówce. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pytanie 3.

Czy w postępowaniu rekrutacyjnym znaczenie będzie miała kolejność zgłoszeń (elektronicznego wypełnienia i/lub dostarczenia w wersji papierowej do placówki)?

Odpowiedź:

Kolejność zgłoszeń nie będzie miała znaczenia. Przyjęcia do przedszkola będą uzależnione od spełnienia ustalonych kryteriów postępowania rekrutacyjnego.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pytanie 4.

Podczas wypełniania wniosku komputer wyłączył się w wyniku braku prądu. Czy mój wniosek został skasowany?

Odpowiedź:

Nie. Należy się ponownie zalogować i kontynuować od momentu, w którym zostało to przerwane. Zapisane wcześniej dane są bezpieczne i dostępne dla Państwa po ponownym zalogowaniu.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pytanie 5.

W jaki sposób mogę się dowiedzieć, czy moje dziecko zostało zakwalifikowane do szkoły?

Odpowiedź:

Należy się zalogować do systemu NABO lub udać do placówki pierwszego wyboru.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pytanie 6.

Jaka jest różnica pomiędzy zakwalifikowaniem się dziecka do szkoły, a jego przyjęciem doszkoły? Kiedy dziecko zostaje przyjęte?

Odpowiedź:

Zakwalifikowanie się do szkoły oznacza, że dla Państwa dziecka jest miejsce w wybranej szkole. Aby dziecko było ostatecznie zapisane, należy udać się do szkoły i u dyrektora złożyć oświadczenie woli zapisania. Można przyjąć, że dziecko zakwalifikowane zostanie przyjęte, jeśli rodzic złoży odpowiedni dokument w szkole.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pytanie 7.

Czy wniosek o przyjęcie i inne dokumenty muszę dostarczyć osobiście, czy wystarczy złożenie wniosku w szkole?

Odpowiedź:

Wniosek jest składany elektronicznie, tzn. po jego wypełnieniu w systemie, trafia automatycznie do szkoły. Jest jednak konieczne wydrukowanie wniosku i jego własnoręczne podpisanie i dostarczenie do szkoły. Inne dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów należy dostarczyć do szkoły w formie papierowej.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pytanie 8.

Jak wygląda rekrutacja w sytuacji, gdy na jedno wolne miejsce ostatecznie jest więcej chętnych z identyczną liczbą punktów? Jak podejmowana jest decyzja o zakwalifikowaniu?

Odpowiedź:

W takiej sytuacji najbardziej sprawiedliwą metodą jest tzw. metoda losowa. System na podstawie algorytmu losowego przydziela dzieciom punkty, każdemu dziecku inną wartość. Na tej podstawie odbywa się przydzielenie do listy zakwalifikowanych. Ta metoda wydaje się najbardziej sprawiedliwa i oparta na równych szansach dla każdego dziecka.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pytanie 9.

Czy podczas rekrutacji można wybrać wyłącznie jedną szkołę i nie wskazywać dwóch kolejnych? Jakie są tego konsekwencje?

Odpowiedź:

Jest to możliwe. Rodzic ma prawo wybrać od jednej do trzech szkoły, ze wskazaniem priorytetów. Należy jednak pamiętać, że wybranie wyłącznie jednej szkoły może spowodować, że jeżeli dziecko nie zakwalifikuje się do tej jednej wybranej szkoły i nie będzie wówczas miało szans zakwalifikowania się do innych w pierwszym terminie rekrutacyjnym. Będzie mogło jednak uczestniczyć w rekrutacji uzupełniającej. Należy pamiętać , że dziecko ma zawsze zagwarantowane miejsce w szkole obwodowej.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pytanie 10.

Czy po wypełnieniu wniosku otrzymam potwierdzenie jego złożenia w systemie?

Odpowiedź:

Tak.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pytanie 11.

Wprowadziłam wniosek i zakończyłam edycję. Zauważyłam błąd we wniosku. Nie mam już możliwości edytowania wniosku. Czy błąd można skorygować?

Odpowiedź:

Tak. Aby skorygować zauważony błąd wniosek musi zostać odblokowany przez dyrektora szkoły pierwszego wyboru. Proszę się udać do szkoły i poprosić dyrektora o przywrócenie wniosku do etapu edycji. Korektę można szybko wprowadzić podczas wizyty w szkole, jeśli dyrektor wyrazi na to zgodę. Poprawiony wniosek należy na nowo wydrukować i podpisać.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pytanie 12.

Czy inni rodzice widzą mój wniosek w systemie?

Odpowiedź:

Nie. Wszystkie dane składane przez rodzica, w tym dane dziecka są specjalnie zabezpieczane. Dane podlegają ścisłej ochronie szyfrowanym połączeniem i ma do nich dostęp wyłącznie rodzic i dyrektor  szkoły.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pytanie 13.

Czy mogę złożyć wniosek na komputerze należącym do innej osoby? Nie mam własnego komputera. Czy moje dane pozostaną na tym komputerze?

Odpowiedź:

Wniosek można złożyć na dowolnym komputerze podłączonym do Internetu. Wszystkie dane zostaną przesłane na bezpieczny serwer zewnętrzny. Do wprowadzonych danych będzie miał oprócz Pani/Pana dostęp wyłącznie dyrektor szkoły. Żadne dane nie zostaną zapisane na komputerze stacjonarnym. W dalszej kolejności można śledzić rekrutację i edytować dane z dowolnego komputera. Dane są zawsze pobierane i przetwarzane na zewnętrznym serwerze.


Rekrutacja ID: 138; Wersja: 24.104.20240724.1457 Harmonogram ID: 0;